Verkopen in de zomer: tips voor als het rustig is.
De zomerperiode in de retail en zeker in de branche wonen, wordt vaak gezien als de rustigste periode van het jaar. De zomervakantie is begonnen, de winkels zijn leger en het lijkt alsof de honger om te kopen even stil ligt. Toch bevatten deze rustige maanden grote kansen. Want juist wanneer het minder druk is, ontstaat er tijd voor aandacht, verdieping en échtgoed advies. Je kunt in deze periode echte klantrelaties opbouwen.
Van stilstaan en niets doen naar meerwaarde leveren op de dode momenten.
De eerste gedachte wanneer het rustiger is in een winkel is vaak om te wachten tot het weer drukker wordt. Maar als verkoper kan je je juist nu onderscheiden. Klanten die komen binnenlopen in deze hete zomer maanden, doen dat niet voor niets. Vaak hebben ze tijd, behoefte en zijn ze echt op zoek naar inspiratie. En die kans moeten we pakken!
Gebruik de rustige periode om het verschil te maken met echtgoed advies. Neem de tijd om samen met de klant te kijken naar hun woonstijl, hun wensen en de mogelijkheden in het assortiment. Geen snelle verkoop, maar oprecht en goed klantadvies. Je zult merken: help je klanten in dit stadiumgoed dan komen ze een keer terug.
5 tips om meer uit de zomer te halen
Verkoop is geen sprint, maar een marathon.
Verkopen in de zomer vraagt wellicht meer geduld, maar het levert ook betere relaties op. De klanten die je in de rustige periode spreekt, zijn vaak serieuze kopers. Ze willen niet even snel iets kopen. Ze willen wel overwogen beslissingen nemen en zijn écht bezig met interieur. Dit zijn vaak de leukste klanten, hier kun jij het verschil maken.
Ontvang de laatste vacatures, woontrends & verkooptips in je inbox.